"Povratak u budućnost – Nova maloprodajna revolucija."

Autor: Tomislav Radić
Objavljeno: 2.10.2020. 21:45:31
"Povratak u budućnost – Nova maloprodajna revolucija."

Foto:

Tema ovogodišnjega skupa trgovaca i proizvođača MAGROS 2020  7.10. u Zagrebu je "Povratak u budućnost – Nova maloprodajna revolucija." 



  Nova maloprodaja (New Retail / Omnichannel) izraz je koji Alibaba koristi za opisivanje spajanja internetske i izvanmrežne trgovine digitalizacijom cijelog lanca vrijednosti maloprodaje u korist trgovca i potrošača i, naravno, tvrtke koja omogućuje tu transformaciju. To je novi oblik i platforma poslovanja koja koristi podatke o digitalnim plaćanjima za stvaranje nove učinkovitosti i operativne sposobnosti u logistici, marketingu i razvoju proizvoda; podržava trgovce novim alatima i uvidima koji smanjuju troškove i potiču prodaju; a kupcima nudi prilagođen doživljaj kupovine na mrežnim i izvanmrežnim prostorima.

Ecommerce Europe i EuroCommerce zajednički su pokrenuli Europsko regionalno izvješće o e-trgovini 2020. Izvješće za 2020. godinu pokazuje da je Zapadna Europa i dalje najrazvijenije tržište e-trgovine u Europi sa 70 posto tržišnog udjela u ukupnom B2C internetskom prometu i najvećim brojem e-kupaca (83 posto), a  južna Europa ima 15 posto tržišnog udjela ukupnog B2C internetskog prometa.

Rast prodaje e-trgovine dosegao je 636 milijardi eura u 2019., što je 14,2 posto više u odnosu na prethodnu godinu. Prognozira se da će europski promet e-trgovine narasti na oko 12,7 posto i doseći 717 milijardi eura u 2020. godini. Pokazatelji koji će biti prezentirani na MAGROS 2020 pokazat će da se Hrvatska kreće u tom rasponu. 

COVID 19 u određenoj je mjeri poremetio sadržaj skupa. Iako e-trgovina, kao najbrže rastući segment maloprodaje, zaslužuje  punu pozornost, koronavirus je nametnuo druge prioritete. Covid 19 izaziva ozbiljne potrese na tržištu i iz temelja mijenja načine ponašanja potrošača, pa je fokus MAGROS 2020 upravo usmjeren na ta kretanja.

COVID 19 i promjene u ponašanju potrošača traže da upoznamo novoga potrošača. Ponašanje potrošača radikalno se promijenilo pod utjecajem COVID-19. Razumijevanje tih promjena, koje će se vjerojatno dogoditi, pomoći će tvrtkama da planiraju brži oporavak i prilagođavanje. Jasno je da je obustava rada u mnogim djelatnostima i poslovnim aktivnostima duboko utjecala na život ljudi. Razdoblje zaraze, samoizolacije i ekonomske nesigurnosti promijenit će način ponašanja potrošača, u nekim slučajevima i godinama. 

Iz istraživanja konzultantske kuće McKinsley proizlaze tri bitna pogleda u stvaranju cjelovitog sagledavanja novog potrošača, koji se očekuje nakon COVID-19:

    • COVID-19 mijenja način ponašanja potrošača u svim aspektima njihovog života. 

    • Veliki pomaci u „novo ponašanje“ skrivaju značajne razlike.  Koliko će trajati to očekivano stanje ovisit će, tvrde stručnjaci McKinsleya, o nizu čimbenika, uključujući zadovoljstvo novim iskustvima, demografiju, infrastrukturu i ozbiljnost recesije. 

    • Tvrtke moraju preispitati kako se i gdje povezati s potrošačima. Oni bi trebali očekivati da će naići na strukturalne izazove i preokrete u više dimenzija. Ukupna potrošnja se smanjuje, potrošačka košarica prolazi kroz značajne promjene  a potrošači mijenjaju načine na koje dobivaju  informacije.

    • Te promjene zahvaćaju osam temeljnih područja gdje promjene dolaze do izražaja: dom, kupovina, posao, zdravlje i dobrobit, zatim učenje, zabava, putovanja i mobilnost te, na kraju, komunikacija i informacije.

Kroz uvodna predavanja i panel pokušat će se osvijetiliti što se u tom pogledu može očekivati i kako se pripremiti za novu fazu razvoja maloprodaje.  Puni utjecaj pandemije COVID-19 na sektor, pokazat će se tek sljedeće godine.

Konferencija će održati u srijedu 7.10. s početkom u 10 sati u tvornici Kraš u Zagrebu.


Create Account