Što zabrana 'dizelaša' u Njemačkoj znači za Hrvatsku

Autor: Borko Samec
Objavljeno: 2.3.2018. 16:27:43
Što zabrana 'dizelaša' u Njemačkoj znači za Hrvatsku

Foto: FOCUS Online

Komentatorica HRT-a Zvjezdana Heina u poslovnom komentaru u Studiju 4 osvrnula se na najavu njemačke vlade da se, neovisno o sudskoj odluci - uvede mogućnost zabrane prometa za vozila s motorima na dizelsko gorivo u središtima gradova i kako bi se to moglo odraziti na Hrvatsku.


U Njemačkoj ima 45 milijuna vozila, od čega je trećina dizelaša. Ukidanje će se odraziti na automobilsku industriju, a upitna je sudbina 12 milijuna vozila. Pojavljuje se i problem javnog prijevoza - tko će prihvatiti 'višak putnika'. Višak automobila, kaže Heina 'progutat' će Turska, Ukrajina i Bliski istok, ali i Hrvatska. Mi smo lani uvezli oko 55 tisuća rabljenih vozila, od čega je 87 posto dizelaša. Prosječna starost vozila u Hrvatskoj je 13 godina. "Ne možemo reći da će drastično pasti cijena vozila u Hrvatskoj, upravo zbog odljeva automobila na ostala tržišta", dodala je.


Podsjetimo, sudovi u Stuttgartu i Duesseldorfu su prošle godine donijeli odluku po kojoj gradovi u borbi za čišći zrak i zdravlje građana smiju uvesti zabrane za vozila s dizel-motorima. Nakon toga su gradovi i savezne pokrajine slučaj uputile na Savezni upravni sud koji treba odlučiti postoje li pravni temelj za uvođenje zabrana.


Zabranu već u idućoj godini uvodi Kopenhagen - pa su bicikli preplavili grad. U planu im je da se do 2025. godine 50 posto prometa odvija biciklima, sad je to oko 41 posto. Danci su ljubitelji električnih automobila - za njih se kaže da 'imajuviše utičnica nego benzinskih pumpi'. Također, zabrane prometa dizelašima do 2015. najavili su Oslo, Pariz, Madrid, London i Bruxelles, a nakon toga postupno mijenjanje benzinskih automobila - električnima.



Izvor: HRT


Vezane vijesti
Ažurirano: 18.11.2018. 22:35:09

Create Account