Bernardinac, mops, Cavalier King Charles španijel i sibirski haski na poštanskim markama

Autor: Borko Samec
Objavljeno: 20.2.2019. 13:52:36
Bernardinac, mops, Cavalier King Charles španijel i sibirski haski na poštanskim markama

Foto: Hrvatska pošta

Hrvatska pošta pustila je danas u optjecaj četiri nove prigodne poštanske marke s motivima kućnih ljubimaca pasa tiskane u nakladi od 150 000 primjeraka po motivu. Marke su izdane u zajedničkom arčiću od 8 maraka, a Hrvatska pošta izdala je i prigodnu omotnicu prvog dana (FDC). Potpis dizajna maraka nominalne vrijednosti 3,10 kn pripada zagrebačkoj dizajnerici Nataši Odak. 


Četiri motiva koji opisuju dječji svijet u kojem veliku ulogu imaju kućni ljubimci slikovno su opisani kako ih gleda dječje oko, ali i uz one atribute koji krase svaku od četiriju pasmina prikazanih na markama.


Bernardinac je nježni div, obožava ljude i poznat je po spašavanju ljudi zatrpanih u lavinama s obzirom na to da je čest pas u području Alpa. Prikazan je u tipičnom ambijentu s bačvicom ruma za okrjepu stradalih u planinama. Poznat serijal filmova o psu Beethovenu popularizirao je ovu pasminu u obiteljskim okružjima. Pasmina je podrijetlom s masiva Sv. Bernarda na švicarsko-talijanskoj granici, ali se vodi kao švicarska pasmina.


Mops je prikazan u kineskom ambijentu odakle, najvjerojatnije, potječe, a na glavi nosi kineski šeširić. Mops je pametan, radoznao i voli učiti, no traži maštovit pristup treningu. Jako voli djecu i osobe s kojima boravi, a lako se sprijatelji i s gostima.


Cavalier King Charles španijel pasmina je koja je, tako se vjeruje, nastala u 16. stoljeću u Velikoj Britaniji. Stvorena je od malih španijela koji su služili za lov, ali i pratnju dvorskim damama. Svoje ime duguju dvojici kraljeva Engleske, Charlesu I. i II., koji su ih obožavali. Charles II. izdao je 1660. proglas prema kojem ovi psi smiju u sve javne prostore, uključujući i parlament. Na našoj marki, kao i u dječjoj mašti, ovaj psić leži ispred britanskog dvorca s kraljevskom krunom na glavi.


Sibirski haski prikazan je na marki u snježnoj idili sa sanjkama. Ova pasmina opisana je u mnogim dječjim pripovijetkama i nerijetko budi njihovu maštu kao protagonist dječjih filmova.


Kućni ljubimci imaju iznimno značenje u emotivnom odrastanju djece, ali i za izgradnju osjećaja odgovornosti. Marke koje senzibiliziraju javnost na ulogu kućnog ljubimca, uz ljepotu životinje ističu značenje mladog naraštaja i dječju maštu kao rakurs pogleda na svijet.


Sve poštanske marke mogu se kupiti u epostshopu, internetskoj trgovini Hrvatske pošte.  


Vezane vijesti
Ažurirano: 2.7.2020. 17:22:40

Što mislite o protuepidemijskim mjerama u Gradu Zagrebu?

Sve to treba ukinuti i pustiti ljude na miru
Mjere su prestroge, treba ih olabaviti
Mjere su ovog trenutka optimalne
Sve treba postrožiti kako bi se suzbila epidemija
Koje mjere, mi niti nemamo pravih mjera, pogledajte što se uvodi u Europi
( glasajte da biste vidjeli rezultate )

Create Account