Postavljen prvi tip semafora koji pješake zadubljene u ekran mobitela upozorava da je upaljeno crveno!

Autor: Borko Samec
Objavljeno: 12.10.2019. 15:56:50
Postavljen prvi tip semafora koji pješake zadubljene u ekran mobitela  upozorava da je upaljeno crveno!

Foto: PR Dan bez mobitela u prometu

U Zagrebu u okviru kampanje Dan bez mobitela u prometu 2019. postavljen potpuno novi tip semafora koji svjetlo baca i prema pločniku, odnosno nogostupu tik ispred pješačkog prijelaza, kako bi crveno na semaforu vidjeli i oni pješaci i biciklisti koji upravo nailaze na raskrižje, ali su zadubljeni u ekrane svojih mobitela te uopće ne primjećuju da im je upaljeno crveno! 



Takav je tip semafora instaliran je prvi puta u Hrvatskoj, u Zagrebu, na Trgu Republike Hrvatske, točnije, na pješačkom prijelazu raskrižja Frankopanske i Ulice Gjure Deželića. Cilj je ovog pilot projekta, koji je upravo pokrenut u okviru ovogodišnje kampanje Dan bez mobitela u prometu upozoravati i pješake i bicikliste na opasnosti kojima se izlažu kada im je pažnja umjesto na događanja u prometu usmjerena na mobitel. Prema istraživanju provedenom u okviru istog projekta čak 50 posto pješaka i 33 posto biciklista koristi mobitel dok prelaze prometnice, a 20 posto od njih niti ne primijete da se na semaforu upalilo crveno, jer su im pogledi i misli bili na mobilnim ekranima.


Ovaj tip semafora ima prvenstveno upozoravajuću funkciju. Kad se upali crveno svjetlo na pješačkom prijelazu ovaj semafor to isto projicira i prema nogostupu, pa se crveno svjetlo projicira na ekranima mobitela u koje pješaci gledaju, umjesto da prate oko sebe. Ekrani na mobitelu im se zacrvene te ih prisile da dignu glavu, da se zaustave i pričekaju zeleno. Zahvaljujući horizontalnoj signalizaciji koju baca ovaj tip semafora crveno se svjetlo projicira i na pješačkom nogostupu pa ga pješaci mogu uočiti i perifernim vidom, bez obzira što hodaju spuštenih glava okupirani sadržajem svojih mobitela. 


Radi se o tipu semafora Combia Safe Light, koji je potpuna novina i u Europi, a proizvodi ga tvrtka Swarco te je namijenjen upravo preventivi od nesreća pješaka. Novi tip semafora, kojega mnogi već nazivaju i semaforom budućnosti, za potrebe projekta sponzorirala je hrvatska tvrtka  Elektromodul Promet te jučer na raskrižje postavila skupa sa Zagrebačkim cestama, tvrtkom Grada Zagreba koji je i ove godine jedan od partnera i pokrovitelja kampanje Dan bez mobitela u prometu.


Kako će građani Zagreba reagirati na ovu novinu na zagrebačkim prometnicama također će biti istraženo u okviru projekta i to zahvaljujući Fakultetu prometnih znanosti čiji Zavod za prometnu signalizaciju radi istraživanje ponašanja pješaka u odnosu na korištenje mobitela prilikom prelazaka raskrižja, a mjerit će da li i na koji način semafor s horizontalnom signalizacijom ima učinak na pješake. Drugim riječima, mjerit će se na koji način građani reagiraju, odnosno, hoće li na raskrižju Frankopanske i Ulice Gjure Deželića i dalje biti pješaka koji pješački prijelaz prijeđu na crveno jer ne prate promet zadubljeni u ekrane svojih mobitela.


Rezultati mjerenja i moguće promjene ponašanja bit će prezentirani na konferenciji „Mi i naši gadgeti u prometu“, 21. listopada, prilikom obilježavanja i samog Dana bez mobitela u prometu koja se također organizira u okviru ovogodišnje kampanje. 


Mobitel se smatra četvrtim ubojicom na cesti, a korištenje mobitela u prometu  u Hrvatskoj je izrazito učestalo. Prema rezultatima istraživanja ponašanja, a provedenog u okviru projekta Dan bez mobitela u prometu, čak 91 posto vozača, 33 posto biciklista te 50 posto pješaka koristi mobitel u prometu. Prema istraživanju razine distrakcije, također provedenom u okviru ovog projekta, reakcije vozača s mobitelom za volanom su gotovo tri puta sporije. 


Nositelj projekta Dan bez mobitela u prometu je Hrvatska udruga menadžera sigurnosti, a kampanja se provodi već treću godinu uz podršku i sufinanciranje Nacionalnog programa sigurnosti cestovnog prometa, uz pokroviteljstva Ministarstva unutarnjih poslova, Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, Grada Zagreba i Hrvatske gospodarske komore.


Projekt i ovogodišnju kampanju kao aktivnosti društveno odgovornog poslovanja podupiru i sponzoriraju Tele2, HEP, HAC, Hrvatske ceste, Janaf, Centar za vozila Hrvatske, HAK, Inventa IR2 i Elektomodul Promet.


Vezane vijesti
Ažurirano: 8.9.2020. 10:58:43

Što mislite o protuepidemijskim mjerama u Gradu Zagrebu?

Sve to treba ukinuti i pustiti ljude na miru
Mjere su prestroge, treba ih olabaviti
Mjere su ovog trenutka optimalne
Sve treba postrožiti kako bi se suzbila epidemija
Koje mjere, mi niti nemamo pravih mjera, pogledajte što se uvodi u Europi
( glasajte da biste vidjeli rezultate )

Create Account