U subotu počinje obnova Mosta slobode!

Autor: Borko Samec
Objavljeno: 14.3.2019. 16:29:32
U subotu počinje obnova Mosta slobode!

Foto: Povijest.hr

Obnova Mosta slobode trajat će od 16.ožujka do 16.kolovoza. Punih 5 mjeseci trajat će sanacija nogostupa, zaštitne ograde, vijenca i podgleda mosta, a radovi bi - prema planu nadležnog Gradskog ureda- trebali stajati oko 16,5 milijuna kuna.



Za vozače, bicikliste i pješake, to znači prilagođavanje situaciji na terenu. Zauzimat će se dio kolnika, ali i nogostupa pa ni pješaci ni biciklisti do sredine kolovoza neće moći prolaziti zonom radova na Mostu slobode.


Dinko Bilić, pročelnik Gradskog ureda za prostorno uređenje, izgradnju grada, graditeljstvo, komunalne poslove i promet, na naš je upit o planovima sanacije mosta, odgovorio:


- Obavještavamo Vas da će 16. ožujka 2019. (subota) početi priprema zapadnog dijela mosta, odnosno priprema za privremenu regulaciju koja će obuhvaćati suženje prometnih traka na zapadnoj strani (smjer sjever – jug), od kojih će lijeva (preticajna traka) biti sužena na 2,75 m, dok će desna zbog autobusa biti sužena na minimalno 3,0 m. Radni prostor i devijacija ogradit će se markerima. Dana 17. ožujka 2019. (nedjelja) na snazi je privremena regulacija i postavljena u cijelosti, izvođač radova će početi s potrebnom pripremom (dovoz kontejnera, ograda i sl.), dok 18. ožujka 2019. (ponedjeljak) započinju radovi na I. fazi sanacije ograda, vijenaca i nogostupa Mosta slobode (zapadna strana).


Radovi će se obavljati pod prometom, uz uvjet da se uz minimalna ograničenja promet odvija prema postojećoj podjeli korisne kolne površine. I. faza radova sanacije (zapadna strana) trajat će do 31. svibnja 2019. nakon čega će se posebnim rješenjem regulirati promet za nastavak radova na istočnom dijelu mosta.


Predviđeni vremenski period trajanja kompletnih radova sanacije I. faze Mosta slobode je 5 mjeseci, odnosno u periodu od ožujka do rujna tekuće godine.


Kako je već rečeno, sanacija Mosta slobode izvodit će se u fazama, te su pojedini radovi predviđeni u pojedinoj etapi izvođenja. U 2018. godini dovršen je projekt II. faze sanacije Mosta slobode - zamjene prijelaznih naprava na predmetnom cestovnom objektu. S radovima će se pristupiti po završetku javnog nadmetanja za izvođača, koja zbog radova na rekonstrukciji rotora Remetinec nije predviđena u tekućoj investicijskoj godini. Najveći razlog tome je očekivana saturacija prometne mreže koja spaja sjeverni i južni dio grada, odnosno Novi Zagreb s centrom.


Pri završetku je javno nadmetanje za III. fazu sanacije Mosta slobode s potrebnim istražnim radovima, kojim se planira izrada potrebne projektno-tehničke dokumentacije za sanaciju čeličnog mosta iznad Save i upornjačkih prostorija, koja će se izvoditi u koordinaciji sa Zagrebačkim holdingom d.o.o., podružnicom ViO. Posljednja, završna faza (IV. faza) sanacije, radovi su održavanja pristupnih vijadukata mosta. Potreba za podjelom ukupne sanacije Mosta slobode na četiri faze nastala je zbog velike složenosti i duljine mosta, ograničenosti sanacije regulacijom prometa (kada bi se radovi radili odjednom, most bi u potpunosti trebalo zatvoriti), te financijskim okvirima koji su definirani proračunom za sanaciju cesta i cestovnih objekata na području Grada.


Radove na sanaciji Mosta slobode izvodit će tvrtke SPEGRA d.o.o. i SPEGRA INŽENJERING d.o.o. iz Splita, uz ugovoren nadzor i koordinatora zaštite na radu od strane tvrtke GEOEKSPERT d.o.o. Vrijednost ugovorenih radova iznosi 16.575.664,60 kn (bez PDV-a).


Valja napomenuti i da je u tijeku i sanacija Stupa D Podsusedskog mosta i II. nivoa petlje Avenije Marina Držića, dok se u dogledno vrijeme u skladu sa Šestogodišnjim glavnim pregledom zagrebačkih savskih mostova, izrađenom projektno-tehničkom dokumentacijom potrebnom za sanaciju cestovnih objekata, u skladu s Programom i planom održavanja nerazvrstanih cesta i cestovnih objekata na području Grada Zagreba, planira sanacija starog Savskog mosta i Mosta mladosti za koje su u tijeku pripreme za pokretanje postupaka javnog nadmetanja- odgovaraju iz Gradskog ureda.


Inače, Most slobode na Savi, pušten je u promet 2. rujna 1959. i jesredišnji je zagrebački most i važna komunikacijska veza Novog Zagreba s ostatkom grada. Prije toga postojao je Savski most, no on je smješten na zapadu, pa je putovanje od Novog Zagreba do centra zahtijevalo znatan obilazak. Projektant Mosta slobode bio je Krunoslav Tonković. Most se gradio s relativno malo strojeva, a prilikom gradnje poginuo je jedan radnik. Stradao je kad je pao s uske cijevi kojom su za vrijeme gradnje inženjeri prelazili s jedne obale na drugu. Nesreća je bila u tome što je pao upravo na jedan kamen uz savsku obalu. Da je pao u rijeku, ne bi poginuo.


Za Most slobode utrošeno je oko 1600 tona čelika. Konstrukcija mosta ima oblik plitkog luka. Po nacrtima istog projektanta, Krunoslava Tonkovića, godinu dana ranije (1958.) izgrađen je i Jankomirski most. Zanimljivo je da su dijelovi Mosta slobode izrađeni i od kamena koji se klesao na Braču, i to tako da je svaki komad kamena zasebno crtan i klesan.



Projekt Zelene i plave Sesvete

Je super
Daj Bože da i to dočekamo
Ne sviđa mi se / nije dobar
Ništa od toga neće biti
Ima li još koja boja osim zelene i plave?
( glasajte da biste vidjeli rezultate )

Create Account