Anti-stigma program „Prihvaćamo različitost“ u OŠ Luka

Autor: Borko Samec
Objavljeno: 3.2.2018. 17:14:27
Anti-stigma program „Prihvaćamo različitost“ u OŠ Luka

Foto: Nz za javno zdravstvo dr. Andrija Štampar

Senzibilizacijskom edukativnom radionicom „Biti drugačiji“ započela je provedba Anti-stigma programa „Prihvaćamo različitost“ Službe za javno zdravstvo Nastavnog zavoda za javno zdravstvo „Dr. Andrija Štampar“, piše Marija Škes.


Edukativna radionica je dio prvog modula navedenog programa. Održana je nedavno za učenike 4.e razreda OŠ Luka, Sesvete, a provedena je u suradnji sa studentima radne terapije Zdravstvenog veleučilišta. Ciljevi navedenog programa su smanjenje stigmatizacije i predrasuda o djeci s teškoćama u razvoju, kao i osoba s invaliditetom općenito te poticanje pružanja podrške od strane vršnjaka djeci s teškoćama u razvoju. 


Tijekom interaktivne radionice učenici su se upoznali s različitim vrstama teškoća u razvoju i invaliditeta, kako pristupiti, uspostaviti primjerenu komunikaciju i pomoći (znakovni jezik, Braillovo pismo), saznali su što je to radna terapija i tko su radni terapeuti, koja pomagala koriste djeca s teškoćama u razvoju, mogućnosti prilagodbe u okolini (razredu, školi, kod kuće). 

U drugom dijelu edukativne radionice učenici su podijeljeni u grupe i mogli su praktično primijeniti pomagala koja koriste osobe s invaliditetom u obavljanju svakodnevnih aktivnosti: invalidska kolica, ortopedska pomagala, bijeli štap, povez za oči, prilagođena pomagala za svakodnevne aktivnosti (četkica za zube, žlica, vilica), Lego kockice i druga pomagala. Na kraju radionice učenici su prezentirali kako su se osjećali tijekom korištenja različitih pomagala, što misle kako je djeci i osobama koje imaju potrebu za tuđom pomoći, s kojim se sve preprekama moraju suočavati svaki dan, na koje sve načine mogu pomoći i kako biti dobar prijatelj.


Djeca s teškoćama u razvoju svakodnevno se suočavaju s dodatnim izazovima kao rezultatima svojih poteškoća i mnogih prepreka koje društvo stavlja pred njih. Potrebno im je pružiti priliku da kao i drugi ostvare svoje potencijale u vođenju života koji ih ispunjava i doprinosi socijalnoj, kulturnoj i ekonomskoj vitalnosti svojih zajednica. Život djece s teškoćama u razvoju će se promijeniti ako se promijene stavovi i tako osvijesti široj zajednici kako su teškoće u razvoju dio ljudskog stanja. 

Upravo zbog toga, provedba ove senzibilizacijske edukativne radionice praktičnim primjerom daje nova znanja i potiče pružanje podrške od strane vršnjaka djeci s teškoćama u razvoju kako bi se što bezbolnije i lakše integrirala u svakodnevne aktivnosti u svojoj okolini. U konačnici stvaramo obrazovanije i senzibilnije društvo u kojem će uspješno odrastati djeca s teškoćama u razvoju kao budući aktivni i ravnopravni članovi zajednice uz podršku.


Poruka učenika 4.e razreda nakon održane radionice „Biti drugačiji“ je: Prijateljstvo je najbitnije! Nije dovoljno biti prijateljski raspoložen, treba biti pravi prijatelj! 


Izvor: Nastavni zavod za javno zdravstvo dr. Andrija Štampar

Napomena autora: fotografije su objavljene s dozvolom OŠ Luka, Sesvete

Pripremila: Marija Škes, mag. educ. reh., Odjel za promicanje zdravlja, Služba za javno zdravstvo


Vezane vijesti
Ažurirano: 26.2.2024. 15:08:16

Create Account