Foto: Sesvete danas, Borko Samec
Upit naše čitateljice o semaforima koji ničemu ne služe poslali smo u VGČ Sesvete, a odgovor je stigao od potpredsjednika Dražena Markote.
Naša sugrađanka i čitateljica Danijela Poldrugač javno je na našoj fb stranici uprla prstom u semafore na koje vozač dođe nakon silaska s obilaznice kod čvora Kobiljak/Sesvetska Sela, a usput se osvrnula i na prebrze vozače na dionici Sesvete - Dugo Selo. Kako bismo proširili doseg njenog upita i razmišljanja, objavljujemo ga u ovom napisu.
"Šta se može i/ili mora napraviti da se konačno osposobe semafori, a posebno onaj za silazak s obilaznice u Sesvetama? Svaki dan se tamo, u povratku s posla, stoji u nepreglednim kolonama. Semafori stoje, ne služe ničemu. Prije par godina sam uputila isto pitanje, odgovor je bio očajan: prilikom postavljanja semafora, već je bila zastarjela tehnologija, tj nije bio predviđen senzor koji bi kontrolirao broj vozila s obilaznice i u skladu s tim uključivao/isključivao semafore. Zna se dogoditi da stojimo u koloni čak gore na mostu. Do kad će to tako ili ćemo čekati da se nešto tragično dogodi?
Osim toga, postoji li ikakva kontrola brzine na Bjelovarskoj-Sesvetskoj-Kobiljačkoj-Dugoselskoj cesti? Lokalni kauboji i njima slični onuda voze kao divljaci, ne poštujući niti ograničenja brzine, a obilježene pješačke prijelaze (od kojih je nemali broj neosvijetljen) još manje. Ne staju niti djeci da bi ih propustili da prijeđu cestu, čak i kad ih izdaleka vide. Ima li od nadležnih uopće ikog zainteresiranog da se ti problemi riješe"?
Potpredsjednik VGČ Sesvete Dražen Markota svjestan je tog problema i podupire sugrađanku u njenom istupu. "Ti su nam semafori zabodeni tu k'o u srce. Dakako da znamo za taj problem, da pače, apostrofirali smo ga i svojedobno uputili u nadležni gradski ured da se iznađe riješenje. Obzirom da nemamo povratnu informaciju da se išta po tom pitanju poduzelo, ponovit ćemo proceduru i biti uporni, jer doista nema smisla da se radi gužva tamo gdje je ne bi trebalo biti, samo kad bi uređaji normalno funkcionirali", kaže Markota o problemu semafora.
Dodajmo da su problematična oba križanja na silasku sa zaobilaznice i u Kobiljaku i u Sesvetskim Selima.
Što se tiče prometne nekulture i nepoštivanja propisa, Markota kaže da to jest u domeni policije, međutim i tu su do sad više puta tražili da se nekim načinom doskoči prežestokim vozačima. Tražene su kamere, no to je u domeni gradskog Ureda za promet i njihove procjene odnosno financijskih mogućnosti. O toj je temi više puta bilo riječi na sjednicama Vijeća, pojedini vijećnici izričito su tražili postavljanje kamera, takvi su zaključci bili upućivani u gradske urede i to je za sada sve.
Inače za vrijeme fotografiranja raskrižja tijekom dopodneva nije bilo osobitog prometa koji bi ilustrirao gužvu, no prilazili su nam građani s upitima o razlozima fotografiranja pri tom gotovo svi s mišljenjem da bi, ukoliko se može, umjesto semafora trebalo napraviti kružne tokove. No, to je kod nas još veća nauka negoli pametni semafori s čitačima prometa.