Sesvetski pružni prijelazi: Hoće li se i kada denivelirati?

Autor: Borko Samec
Objavljeno: 6.11.2017. 15:35:16
Sesvetski pružni prijelazi: Hoće li se i kada denivelirati?

Foto: Ilustracija

Bandić u HŽ zbog sesvetskih ali i drugih  gradskih prijelaza pruge.


Svi građani Sesveta, ali i cijelog Prigorja, ako ne i šire dobro su upućeni u najveće sesvetske prometne probleme u koje svakako spada i prijelaz željezničke pruge.

Pod prijelazom željezničke pruge ne mislimo samo na jedan određeni, nego na sve prometnice koje prelaze preko pruge. Jedini denivelirani  sesvetski prijelaz pruge, onaj kod bivšeg Badela već odavno je zbog prometnog zagušenja noćna mora svih vozača kojeg bi mogli rasteretiti neki budući denivelirani prijelazi i naravno prometno cestovno rasterećenje središta Sesveta.

Denivelaciju prijelaza ponajprije očekuje Jelkovečka, dakle smjer prema sajmištu, no denivelaciji se nadaju i mještani Sesvetske Selnice i Sesvetske Sopnice. Pogotovo Selničani koji se užasavaju na pomisao da im hitna pomoć možda neće stići na vrijeme u slučaju da vozilo hitne mora čekati slobodan prijelaz pruge.


Gradonačelnik Bandić na sastanku u HŽ-u


Ipak, prvenstvo ima ona prijelaz koji je trenutačno najzagušeniji, a to je upravo onaj kod sajmišta. Već duže vrijeme čelnici Sesveta i bivši i sadašnji pokušavaju riješiti taj problem s Hrvatskim željeznicama u čijoj jedinoj ingerenciji i jest rješavanje tog problema, odnosno izgradnja nadvožnjaka ili podvožnjaka. Kako sami nisu mogli do sada ništa riješiti, zamolili su gradonačelnika Milana Bandića da on pokuša dogovoriti s HŽ-om izgradnju deniveliranog prijelaza. 

No, kako znamo da je HŽ svojevrsna država u državi, čak ni samom Bandiću nije bilo lako dogovoriti makar i sastanak s direktorima željeznice. To je na poslijetku i učinjeno i pod kraj ovoga tjedna ili najkasnije narednog trebalo bi doći do sastanka HŽ – Bandić na temu denivelacija pružnih prijelaza na području grada Zagreba.


Studije o željezničkim prijelazima već 7 godina u željezničkoj ladici


Inače studije i programa unapređenja sigurnosti i funkcioniranja jednorazinskih putnih prijelaza preko pruga HŽ-a na području Grada Zagreba, izrađene su još u lipnju 2010. godine po narudžbi Grada. Osnovni cilj tog projekta bio je da se, zbog velikog broja nesreća na željezničko-cestovnim i pješačkim prijelazima, istraži, definira i predloži poboljšanje njihove sigurnosti.

HŽ Infrastruktura je financijska sredstva trebala osigurati kroz Nacionalni program željezničke infrastrukture donesen za razdoblje od 2008 do 2012, a Grad iz svoga proračuna. No, realizacija se usporila zbog krize, pa je sljedeći program trebao obuhvatiti razdoblje 2013. do 2017. Kako znademo i to je izostalo, pa je valjda sada konačno vrijeme da se krene. 


HŽ izradio studije iako je znao da neće graditi?

Inače već na početku ovog drugog razdoblja  od 2013. do 2017. u HŽ-u su znali da neće biti ništa od toga. "Ne nailazimo na volju za suradnju HŽ Infrastrukture. Na naš su upit lani u ožujku odgovorili da nemaju namjeru idućih pet godina ulagati u unapređenje" izjavio je to novinarima još 2013. godine Mijo Bezer iz Gradskog ureda za promet. Krajem ove godine proći će tih pet godina, znači li to da će naredne godine HŽ ipak u radove na pružnim prijelazima? Iz HŽ-a, pak, tvrde, da je za denivelacije prijelaza zadužen sam Grad. I tako jedan lopticu prebacuje na drugog.

No, Bandić ipak ide na sastanak u HŽ. Ako taj sastanak i bude plodonosan, dakle ako željeznica i obeća da će izgraditi taj prijelaz, nije realno očekivati da će se to dogoditi brzo, pogotovo ne slijedeće godine. Poznavajući tromost željezničke birokracije, a i procedure koje treba zadovoljiti pri tom projektu, još bismo se mogli i načekati, no i dobra namjera i obećanje da se kreće u investiciju bila bi vrlo velika i dobra vijest, jer i to je više negoli imamo danas. Klasični (doduše semaforizirani) prijelaz i ništa više. 


A evo i gradskih prioriteta za denivelacije željezničko-cestovnih prijelaza i pješačkih prijelaza pri čemu je realnije da pješački denivelirani prijelazi budu prije gotovi od cestovnih. 


Prioriteti denivelacije željezničko-cestovnih prijelaza: 

1. Osječka -Trnava I

2. Jelkovečka

3. Remetinec

4. Vodovodna (Čanićeva-Nova Cesta)

5. Dumovec

6. Staklana

7. Selnica

8. Brezovička cesta

9. Miroslava Mrkše-Horvatova I

10. Retkovec III

11. Savski Gaj XIII put

12. Utinjska


Prioriteti denivelacije i osiguranja pješačkih prijelaza: 

1. Republike Austrije

2. Stajalište Trnava

3. Sljeme-Sesvete

4. Sokolska

5. Stajalište Sesvetski Kraljevec

6. Retkovec VII

7. Selnica

8. Odra stajalište

9. Horvati

10. Savski Gaj VII put - VI/VII Trokut



Vezane vijesti
Ažurirano: 9.4.2024. 13:18:28

Create Account