Muzej Prigorja: Ozeha - dizajn s feedbackom, destinacija Sesvete

Autor: Borko Samec
Objavljeno: 29.12.2024. 15:53:36
Početak: 30.12.2024. 19:00
Muzej Prigorja: Ozeha - dizajn s feedbackom, destinacija Sesvete

Foto: Plakat

Pionir hrvatskog oglašavanja i jedna od vodećih marketinških agencija bivše države, negdašnja Ozeha čvrsto je urezana i u bivšu sesvetsku industriju.


Posljednje ovogodišnje javno događanje u Sesvetama bit će muzejska izložba u Muzeju Prigorja o vezama negdašnje Ozehe sa Sesvetama. Otvorenje izložbe je u ponedjeljak, 30. prosinca u 19 sati.


Izložba "Ozeha: Dizajn s feedbackom – Destinacija: Sesvete" četvrti je nastavak istraživanja i prezentacije bogate povijesti agencije Ozeha, pionira hrvatskog oglašivanja i marketinga i dio dugoročnog projekta očuvanja i promicanja bogate povijesti dizajna i oglašavanja. Fokus ove izložbe je na Ozehinim projektima za sesvetsku industriju – tvornice Badel i Sljeme – od 1950-ih do 1990-ih. Kroz sačuvane etikete, plakate, ambalažu i oglašivačke kampanje, izložba otkriva fascinantnu povezanost dizajna, industrije i društva.


Prva izložba organizirana je u suradnji s Hrvatskim dizajnerskim društvom i izložena u HDD galeriji 2016. godine smjestila je Ozehu na kartu kulturne baštine, istaknuvši rijetke sačuvane radove njenih dizajnera i otvorivši prostor za daljnja istraživanja. Agencija, osnovana 1945. u Zagrebu, kroz pola stoljeća djelovanja razvila je vlastiti profesionalni sustav, postala vodeća marketinška institucija u Jugoslaviji s više od 120 zaposlenika u Zagrebu i filijalama u Rijeci, Splitu, Beogradu, Sarajevu i Skopju te "više od full-service agencije".


Ovaj postav istražuje suradnju s tvornicama Sljeme i Badel te prikazuje raznolike materijale, od etiketa mesnih prerađevina do reklamnih spotova za bezalkoholna i alkoholna pića. Poseban naglasak stavljen je na rad Kreativnog odjela agencije, kao i na suradnju s umjetnicima Zagrebačke škole crtanog filma.


Izložba također obuhvaća novootkriveno gradivo i proširenja prethodnih istraživanja te pruža uvid u trajni utjecaj Ozehe na oblikovanje vizualnog identiteta jugoslavenskih brendova. Posjetitelji će imati priliku vidjeti kako se kroz desetljeća razvijala agencijska praksa, kreativni procesi i estetski standardi koji su oblikovali kulturni i komercijalni prostor regije.


Izložba je otvorena do 28. veljače 2025. godine.

Izložba je ostvarena sredstvima Gradskog ureda za kulturu i civilno društvo Grada Zagreba te Ministarstva kulture i medija RH.

Tekst: Tomislav Mrčić



Vezane vijesti
Ažurirano: 14.1.2025. 13:55:34

Create Account