Značajna muzejska izložba, Ozeha – Dizajn s feedbackom: Destinacija Sesvete, otvorena sinoć u Muzeju Prigorja

Autor: Borko Samec
Objavljeno: 31.12.2024. 11:04:54
Značajna muzejska izložba, Ozeha – Dizajn s feedbackom: Destinacija Sesvete, otvorena sinoć u Muzeju Prigorja

Foto: Borko Samec/Sesvete danas

Iako je cjelovita izložba Ozeha – Dizajn s feedbackom posvećena najvećoj jugoslavenskoj i hrvatskoj marketinškoj tvrtki, ovaj njezin krak: Destinacija Sesvete izuzetno mnogo govori o povijesti sesvetske industrije. 



U predvečerje osamdesete godišnjice osnivanja Oglasnog zavoda Hrvatske (Ozeha), jedne od prvih i najvećih oglašivačkih agencija u Jugoslaviji, sinoć je u Muzeju Prigorja otvorena izložba Ozeha – Dizajn s feedbackom: Destinacija Sesvete. Izložba istražuje bogatu kreativnu suradnju Ozehe s tvornicama Badel i Sljeme, prikazujući vizualni identitet koji su kroz nekoliko desetljeća oblikovali etikete, plakati, ambalaža i reklamni spotovi.


Pij malo, pij dobro! i Domače je domače! – prepoznatljivi slogani koji su obilježili kolektivno sjećanje generacije X i mnogo šire od Sesveta, a i Hrvatske, samo su dio nasljeđa Ozehe, agencije koja je postavila temelje modernog oglašavanja na ovim prostorima. Tijekom više od pola stoljeća djelovanja, Ozeha je razvila vlastiti profesionalni sustav te postala vodeća marketinška institucija Jugoslavije s više od 120 zaposlenika u Zagrebu i podružnicama u Rijeci, Splitu, Beogradu, Sarajevu i Skopju. Zahvaljujući svojoj multidisciplinarnosti i pionirskom pristupu, smatrala se “više od full-service agencije”.


Izložba Dizajn s feedbackom četvrta je inačica dugoročnog istraživačkog projekta posvećenog Ozehi. Prva izložba, održana 2016. u Galeriji Hrvatskog dizajnerskog društva, smjestila je Ozehu na kartu kulturne baštine, istaknuvši rijetke sačuvane radove njenih dizajnera i otvorivši prostor za nova istraživanja. Nakon toga, izložbe u Rijeci i Sisku usmjerile su se na suradnju agencije s tamošnjim industrijskim gigantima, poput 3. maja, Rafinerije nafte Rijeka, Željezare Sisak ili Segestice.


Sesvetska izložba donosi proširene uvide i novootkrivene materijale. U fokusu su etikete, plakati i ambalaža koje je Ozeha oblikovala za Sljeme i Badel tijekom razdoblja od ranih 1950-ih do ranih 1990-ih. Osim tiskanih materijala, posjetitelji mogu pogledati rijetke reklamne spotove iz produkcije Ozehe, uključujući crtiće s prepoznatljivim maskotama poput djevojčice Nare i Jankića. Spotovi, kreirani u suradnji sa Zagreb filmom, svjedoče o agencijskom povezivanju likovne umjetnosti, animacije i oglašivačke industrije.


Stručnu koncepciju izložbe potpisuju Alira Hrabar Bekar i Slavko Henigsman, dok su istraživački doprinosi Renate Ladović Meštrović  i Damira Fofića obogatili priču o trajnom utjecaju Ozehe na vizualni identitet domaćih i regionalnih brendova. Izložba nudi jedinstven uvid u razvoj kreativnih procesa, agencijskih praksi i estetskih standarda koji su oblikovali kulturni i komercijalni prostor regije.


Posjetitelji će uživati u fascinantnoj povezanosti dizajna, industrije i društva kroz desetljeća. Uz etikete i plakate, izloženi su i razigrani reklamni materijali te ambalaža koja svjedoči o kreativnosti nekih od najvećih imena hrvatskog dizajna, poput Zvonimira Faista, Dušana Bekara, Borisa Kolara i mnogih drugih.


Izložba je dio dugoročnog projekta očuvanja i promicanja bogate povijesti sesvetske industrijske baštine, a možete je posjetiti u Muzeju Prigorja do konca veljače radnim danima od 10-19 sati. Ulaz je slobodan! 


Tekst: Tomislav Mrčić


Vezane vijesti
Ažurirano: 23.12.2024. 16:04:12

Create Account