Foto: Borko Samec/Sesvete danas
Posao izrade svih potrebnih elaborata i projekata dobila je tvrtka Geoprojekt iz Splita, a cijena radova s ishođenjem svih potrebnih dozvola iznosi 335 tisuća eura bez PDV-a.
Ovih je dana investitor Hrvatske ceste objavio da je potpisan ugovor s projektantom koji kreće u projektiranje svih projekata važnih za izgradnju dionice brze ceste Marija Bistrica - Popovec, dionica rotor Soblinec - Kašina. Na natječaju je pobijedila tvrtka Geoprojekt iz Splita. U projektu je ugovorena izrada elaborata zaštite okoliša i izrada svih vrsta idejnih, glavnih i izvedbenih projekata, provedba geodetskih i geotehničkih istražnih radova te ishođenje lokacijske dozvole i konačno građevinske dozvole.
Cijeli taj posao koji bi s izdavanjem građevinske dozvole trebao biti završen za 18 mjeseci, košta gotovo 335 tisuća eura bez PDV-a.
Podsjetimo, dionica Soblinec - Kašina duga je 6,1 kilometar i već je za tu dionicu bio napravljen elaborat zaštite okoliša i izdana lokacijska dozvola, međutim, Hrvatske vode nisu dale zeleno svjetlo na samu trasu prometnice uz obrazloženje da je preblizu vodotoka potoka Kašina, pa se trasa trebala izmjestiti, te se trebaju izraditi spomenuti novi dokumenti. Nakon okončanja tog posla bit će izabran izvođač radova, a procijenjena vrijednost spomenute dionice iznosi 16,1 milijun eura, odnosno toliko je bila procijenjena prije dvije godine, danas je vjerojatno nešto veća.
S druge strane brega, u Zagorju započinju radovi dionice brze ceste Zlatar Bistrica - Marija Bistrica u dužini od 3,6 kilometara za što je potpisan ugovor s izvođačem radova zajednicom gospodarskih subjekata iz slovenskog Novog Mesta. Nakon ishođenja građevinske dozvole, početak radova planiran je do rujna. Vrijednost projekta procjenjuje se na 60 milijuna eura, a osim same prometnice, uključuje i niz infrastrukturnih objekata, među kojima je i tunel Podgrađe dug 715 metara te mostovi iznad potoka Bistrica.
Svi su ti radovi dio su velikog projekta odnosno pravca "zagorskog bypasa", odnosno spoja autoceste A2 "zagorskog autoputa" i A4 "Mađarice" od Zaboka do Brezničkog Huma s odvojkom Zlatar Bistrica - Marija Bistrica - čvor Popovec odnosno rotor Soblinec. Kad se izgrade dionice Soblinec - Kašina i Zlatar Bistrica - Marija Bistrica ostaje još najteža i najzahtjevnija dionica cijelog tog velikog projekta, dakle od Marije Bistrice do Kašine. Ta će dionica u svom sastavu imati više tunela, vijadukata i usjeka, te je njegova izgradnja bila procijenjena na 130 milijuna eura, no, iznos će u konačnici gotovo sigurno biti značajnije veći.
"Kada se završi naša prigorska dionica brze ceste, već tada bi se trebao osjetiti pad prometa iz Zagorja kroz centar Sesveta, jer će se preusmjeriti na obilaznicu koja bi za koju godinu trebala dobiti i svoju treću traku u svakom smjeru. Naš je zadatak da pritišćemo nadležne u Hrvatskim cestama i nadležnom ministarstvu da se postupak što je moguće više ubrza i za što skorije ostvarenje ovoj projekta", rekao nam o toj temi vijećnik u VGČ Sesvete Dražen Markota.