Foto: Borko Samec/Sesvete danas
Stajalište će zajedno graditi poduzeće Cenoza promet specijalizirano za izgradnju infrastrukture i poduzeće Pružne građevine u cjelovitom vlasništvu HŽ-a.
Početak radova na izgradnji željezničkog stajališta Sesvetska Sela očekivao se ovog proljeća, nakon što su i građani i lokalna samouprava dugi niz godina inzistirali da se to dogodi, međutim, ništa se nije pokrenulo s mrtve točke sve do prvog dolaska ministra Butkovića u Sesvete tog vrućeg lipanjskog dana točno u podne, 5. lipnja 2018. godine. Nakon razgovora sa Sesvećanima shvatio je da se mora ići u izgradnju stajališta u Sesvetskoj Sopnici, u obnovu kolodvora Sesvete, te isto tako u izgradnju stajališta Sesvetska Sela.
Na žalost, tako to kod nas biva, veliki sustav je trom, međutim u konačnici se sve napravi na zadovoljstvo građana. Tako stajalište Sesvetska Sopnica prima putnike i vlakove već godinu i pol, a postupak izgradnje bio je pokrenut prije gotovo tri godine. U međuvremenu se krenulo i s obnovom kolodvora Sesvete, a sada počinje i izgradnja stajališta Sesvetska Sela kojeg će za 3,3 milijuna eura zajednički izgraditi poduzeće Cenoza promet specijalizirano za izgradnju infrastrukture i poduzeće Pružne građevine u vlasništvu HŽ-a.
Prvi natječaj koji je trebao još zimus dati izvođača radova je propao radi preniske predviđene cijene radova, pa je postupak ponovljen s pozitivnim rezultatom.
Radovi za koje se nadamo da će početi do početka srpnja, trebali bi biti završeni do kraja 2025. godine.
Uz samo suvremeno stajalište s dva središnja perona, kao što je i stajalište Sesvetska Sopnica, ovdje se planira još izgradnja pristupne ceste i dva parkirališta, jedno od strane Selnice, a drugo od strane Sela.
U tijeku su radovi na obnovi stare zgrade kolodvora Sesvete koji predviđaju obnovu same zgrade, dok još uvijek nisu u HŽ-u u potpunosti shvatili da putnicima treba osigurati i nadstrešnice na peronima. Tako sada imamo paradoks da stajališta imaju nadstrešnice, a sesvetski kolodvor kao viši rang stajanke vlaka nema. Nadajmo se da će netko i o tome povesti brigu.
Sesvetski kolodvor drugi je najprometniji kolodvor u državi s više od milijun i pol putnika godišnje, a željeznička pruga Sesvete - Dugo Selo najprometnija je pruga u državi s dnevno 200 vlakova od kojih 140 putničkih. Jednog će dana biti i jednih i drugih vlakova i više kad se ostvari plan o izgradnji dodatna dva kolosijeka između Sesveta i Dugog Sela.
Završetkom obnove kolodvora (nadajmo se i skorom izgradnjom nadstrešnica), te završetkom izgradnje stajališta Sesvetska Sela, HŽ završava s intenzivnim ulaganjem na sesvetskom području gdje bi se još vrlo skoro trebala uklopiti i nova signalizacija, a potom nam preostaje još samo očekivati izgradnju denivelacije ili više njih, no to je sada već u domeni Grada, a ne HŽ-a. Iz HŽ-a više su puta ponovili da s njihove strane nema problema u davanju suglasnosti izgradnje denivelirajućih prijelaza, dok je ministar Butković još prije koju godinu u Sesvetama javno rekao da Grad mora izgraditi denivelaciju, ali da je njegovo ministarstvo spremno u potpunosti vratiti sve prihvatljive troškove.
Na fotografijama je prikazan prostor na kojem će biti izgrađeno stajalište Sesvetska Sela i priključeno parkiralište.