Nakon produžetka Branimirove grad kreće u izgradnju produžetka Kolakove sa spojem na Branimirovu u Brestju

Autor: Borko Samec
Objavljeno: 5.4.2024. 14:25:00
Nakon produžetka Branimirove grad kreće u izgradnju produžetka Kolakove sa spojem na Branimirovu u Brestju

Foto: Grad Zagreb

Izgradnja 2,8 km produžetka Kolakove u četiri trake, po dvije za svaki smjer koštat će cca 14 milijuna eura.



Planeri razvoja grada  još su davno planirali izgradnju sesvetske zaobilaznice, kako se to krajem sedamdesetih godina tada nazivalo, danas je ta prometnica poznata kao produžetak Branimirove, ali su planirali još jednu važnu prometnicu koja će biti vezana na tu zaobilaznicu, odnosno produžetak Branimirove, a to je Kolakova. Koridor za produžetka Kolakove od kružnog toka na Dankovečkoj do Branimirove također je još davno zaštićen i grad upravo pokreće ostvarenje tog važnog projekta koji će onda u kombinaciji s produžetkom Branimirove imati znatniji utjecaj na promet kroz središte Sesveta. Upravo se o tom projektu oglasio i grad, te prenosimo njihovu objavu:


Izgradnja Kolakove i povezivanje s Ulicom kneza Branimira donosi značajno bolju prometnu povezanost Dubravi i Sesvetama

Uz već započetu izgradnju Ulice kneza Branimira u Sesvetama, Grad Zagreb priprema izgradnju produžetka Kolakove ulice od Dankovečke do Branimirove.


 „Radi se ukupno o izgradnji 2,8 kilometra produljene Kolakove i 3,9 km produljenja Branimirove, s tim da je procijenjena vrijednost investicije u Kolakovu oko 14 milijuna eura, te u Branimirovu oko 20 milijuna eura, što će biti financirano iz gradskog proračuna. Izgradnjom ovih dvaju prometnica otvaramo značajan novi prometni koridor sjeverno od Avenije Dubrava i Zagrebačke ceste u Sesvetama i prometno rasterećujemo središnje prometnice u ove dvije zagrebačke četvrti”, rekao je gradonačelnik Grada Zagreba Tomislav Tomašević.


Kolakova ulica od Dankovečke do Branimirove definirana je GUP-om Grada Zagreba i Sesveta i predviđa četverotračnu prometnicu. Zbog složenosti se izgradnja predviđa u dvije etape, pri čemu prva etapa predstavlja izgradnju jednog kolnika prometnice u cijeloj duljini zahvata, s po jednim prometnim trakom u svakom smjeru. Druga etapa predviđa izgradnju drugog kolnika što u konačnici predstavlja prometnicu s dva odvojena kolnika, svaki s po dvije prometne trake u jednom smjeru, odvojene zelenim pojasom, i uz planirane pješačko-biciklističke staze. Prometnica je planirana u koridoru koji je paralelan s potocima Trnava i Čučerska reka, koji se zadržavaju kao otvoreni vodotoci i postat će ozelenjeno proširenje cjelovitog prometnog koridora.


Što se tiče razine spremnosti projekta, upravo završava postupak nabave glavnog i izvedbenog projekta za fazu 1 od Dankovečke do Ulice Klin (1.230 metara) i fazu 2 od Ulice Klin do uklapanja na produženu Branimirovu ulicu (1.397 metara), dok je za fazu 3 od Ulice Emanuela Vidovića do spoja na produženu Branimirovu ulicu (205 metara) izrađen glavni projekt i po ishođenju suglasnosti Hrvatskih voda bit će predan na izdavanje građevinske dozvole.


Drugim riječima, krajem godine bit će moguće raspisati nabavu za izbor izvođača, a sredinom 2025. započeti radove na prvoj fazi.

Podsjećamo ovom prilikom da će radovi na prvoj dionici produženja Ulice kneza Branimira u Sesvetama, od Zagrebačke do Brestovečke ulice uskoro biti završeni, a s obzirom na spremnost projekta, sljedeća u izgradnju kreće treća dionica od Ulice Ivana Ančića do Varaždinske ceste, dok će na kraju biti izvedena poveznica, odnosno dionica od Brestovečke ulice do Ulice Ivana Ančića koja je građevinski najsloženija jer uključuje nadvožnjak iznad potoka Vuger i Kašinske ceste te propust iznad planinarskog puta. Radovi na drugoj i trećoj dionici započet će sredinom 2025. godine.


„Realizacijom ovih prometnica Sesvete će dobiti važan sjeverni prometni obilazni pravac kojim će se značajno smanjiti tranzitni promet kroz središte Sesveta. Dubrava će dobiti zatvoreni prometni prsten kojega čine Branimirova, Kolakova, Avenija Gojka Šuška i Mandlova. Ovo će u budućnosti omogućiti promišljanje boljeg oblikovanja središnje prometne osi koju čine Avenija Dubrava i Zagrebačka ulica u Sesvetama na način da se prednost da javnom prometu i da se izvedu šire pješačke i biciklističke staze. Dugoročni nam je cilj da se Avenija Dubrava i Zagrebačka ulica oblikuju kao ugodne gradske ulice s drvoredima i drugim elementima zelene infrastrukture te se od bučnih prometnica transformiraju u mjesta koja su ne samo privlačna i za pješake i bicikliste već nude i prostore za susrete i boravak na javnom prostoru”, istaknula je zamjenica gradonačelnika Grada Zagreba, Danijela Dolenec. 



Vezane vijesti
Ažurirano: 24.5.2024. 12:59:15

Create Account