Ilica kao brend

Autor: Marina Mađerić
Objavljeno: 11.4.2017. 15:17:50
Ilica kao brend

Foto: Dio Ilice; foto: zagreb.hr, ilustracija

Izložbom "Nastalo u Ilici" dizajnerskog kolektiva OAZA u petak, 5. svibnja otvara se prvi festival Readymade Ilica, kao svojevrsna najava višegodišnjeg multidisciplinarnog projekta kojemu je cilj vratiti život u najstariju, najprepoznatljiviju i nekad najživopisniju, a danas zapuštenu zagrebačku ulicu.


Kako bi se ukazalo na važnost revitalizacije Ilice, uređenja njezinih dvorišta i parkova, očuvanja obrta po kojima je nekad bila poznata, otvaranja novih kulturnih sadržaja i spašavanja tog specifičnog zagrebačkog brenda, do 12. svibnja na pet lokacija u Ilici održat će se niz radionica, akcija i intervencija.

Aleksandar Battista Ilić, dekan Akademije likovnih umjetnosti, koja je jedan od inicijatora projekta kaže kako se Zagrebu dogodio nešto što je tendencija u svijetu - gradska se jezgra osipa, struktura stanovništva se mijenja, a shopping centri su život premjestili na periferiju.

"S obzirom da gospodarstvo očito ne može vratiti izgubljene vrijednosti i kulturnu baštinu,  na umjetnicima je da ih pokušaju restrukturirati i da osmisle sasvim novu paradigmu i pristup problemu", rekao je na konferenciji za novinare.

"Uloga kulture i akademske zajednice je služiti zajednici, podijeliti svoje znanje s njom ne bi li se povećala kvaliteta života i našla zajednička rješenja", dodao je.

Mišljenja je da se turistički u Zagrebu zapravo sve odvija na jednom četvornom kilometru, dok je od Frankopanske nadalje Ilica, ulica s bogatom poviješću, sve zapuštenija. Prema nekim podacima, samo do broja 212, do Mandaličine ulice, čak je 65 praznih prostora.

Na pitanje kako takvu situaciju promijeniti mogao bi odgovoriti festival, koji je podloga za petogodišnji Projekt Ilica, u prvoj fazi istraživanja fokusiran na potez od Frankopanske preko Britanskog trga do Trga Franje Tuđmana.

"Festivalski dio projekta odnosi se na reinvenciju, revitalizaciju i regeneraciju Ilice kao najstarije i glavne ulice grada Zagreba, u suradnji s njezinim stanovnicima", rekla je predsjednica Udruge Hrvatski klaster konkurentnosti kreativnih i kulturnih industrija Ivana Nikolić Popović.

"Glavni nam je cilj da u sinergiji s partnerima te kulturnim i kreativnim sektorom, napravimo projekt koji bi nakon festivala dao modele, načine, prijedloge i scenarije  za revitalizaciju onoga što propada", dodala je.

Konferencija je održana na jednoj od pet lokacija na kojima će se održavati festival, u Ilici 69, u objektu nekadašnje tvornice zatvarača MEGA. Festivalska događanja odvijat će se još u Ilici 13, Dežmanovom prolazu 3, Ilici 87, Ilici 154.

U okviru tog višedimenzionalnog i multidisciplinarnog događanja, za koji je ulaz besplatan, u četiri tematske cjeline - Gledam Ilicu, Živim IIicu, Slušam Ilicu i Sanjam Ilicu, održat će se niz kulturnih sadržaja, a otvorit će se i nekoliko ateliera.

Priređene su izložbe i projekcije filmova o tome kako je Ilica živjela prije nas, šetnje, radionice za djecu i odrasle, predavanja za stanovnike i obrtnike, glazbeni programi u iličkim kafićima i programi koji će uključiti sve zainteresirane na zajedničko promišljanje Ilice u budućnosti.

Uz Akademiju i HKKKKI u projektu sudjeluju Grad Zagreb, Hrvatska obrtnička komora, OAZA, Studij dizajna, MUZE, Sedmi kontinent, Hrvatsko društvo nezavisnih profesionalaca, Odraz, Lucija Mandekić & Marko Mišković, Secret Zagreb, Krešimir Galović, Alica Pancer, 24 sata.

Program projekta Readymade Ilica organiziran je, među ostalim, uz organizacijsku i financijsku podršku Grada Zagreba, Ministarstva državne imovine, Ministarstva turizma.


(Hina) 


Create Account