Ponovo gužve na obilaznici između Kraljevečkih Novaka i Ivanje Reke

Autor: Borko Samec
Objavljeno: 14.3.2018. 12:11:40
Ponovo gužve na obilaznici između Kraljevečkih Novaka i Ivanje Reke

Foto: Sesvete danas, Borko Samec

Hrvatske autoceste započele su jučer planiranim radovima na zagrebačkoj zaobilaznici između čvorova Kraljevečki Novaki i Ivanja Reka.


Prema informacijama iz Hrvatskih autocesta, radi se o nastavku radova nadvožnjaka autoceste preko magistralne dvokolosječne željezničke pruge između Sesveta i Dugog Sela. Zbog toga se promet na dijelu između dva spomenuta čvora odvija istočnim dijelom dvosmjerno, a iz pravca Sesveta i Dugog Sela zatvoren je ulaz na autocestu u smjeru Ivanje Reke.


Podsjetimo, zagrebačka obilaznica izgrađena je krajem sedamdesetih godina prošlog stoljeća. Prije dvije godine uočena su određena oštećenja na spomenutom nadvožnjaku iznad pruge, danas starom već četrdeset godina. Prošle godine saniran je istočni dio nadvožnjaka, a ove se godine sanira zapadni.


"Radit ćemo po istom principu kao i prošle godine. Radovi su vrlo kompleksni i prilično otežani, jer radi se isključivo s donje strane nadvožnjaka gdje i postoje oštećenja, pa stoga u vrijeme radova  pruga mora biti zatvorena zbog sigurnosti radnika", izjavila nam je službenica za odnose s javnošću Hrvatskih autocesta Zlata Kuprešak dodajući kako je najteže bilo uskladiti vrijeme radova s klimatološki pogodnim vremenom, jer zbog tehnoloških razloga ne može se raditi po hladnoćama, zatim dozvolama HŽ-a i propisima koji ne dozvoljavaju radove ovakvog obima u vrijeme turističke sezone.


"Hrvatske željeznice dozvolile su zatvaranje kolosijeka isključivo u noćnom terminu na nekoliko sati i to četiri dana tjedno. Dakle intenzivni radovi koji bi se u normalnim uvjetima završili za desetak dana, zbog ovakvog režima rada potrajat će puno duže. Obzirom da se radovi odvijaju noću i s donje strane nadvožnjaka, vozači radnike neće moći vidjeti, pa stoga molim sve građane da ne šire lažne vijesti kako se ništa ne radi, kao prošle godine, jer s ceste nije vidljiv tijek radova", dodala je Kuprešak, istovremeno zamolivši sve građane koji koriste taj dio obilaznice za razumijevanje, jer to što se radi, radi se isključivo zbog sigurnosti svih sudionika u prometu i to se nedvojbeno mora napraviti. 

"Radovi moraju biti završeni do 15. lipnja, a mi ćemo nastojati da to bude i ranije", zaključila je Zlata Kuprešak.


Na fotografijama je vidljiv početak postavljanja signalizacije o preusmjeravanju prometa na tom dijelu zagrebačke obilaznice

Uz informacije koje smo dobili usmenim putem, za one koji vole čitati objavljujemo i cjeloviti odgovor na naše pitanje o radovina na spomenutoj dionici zaobilaznice Službe za odnose s javnošću Hrvatskih autocesta:


Na autocestama se dva puta godišnje - u proljeće, te prije dolaska zime izvode intenzivniji radovi sanacije oštećenja nastalih uslijed djelovanja nepovoljnih vremenskih uvjeta i eksploatacije prometnice ili zbog godine izgradnje. S obzirom na relativno kratak vremenski period od cca dva i pol mjeseca (kraj zimskog održavanja te početak turističke sezone), u kojem je moguće organizirati izvođenje radova, ali i potrebu za sanacijom objekata i pripadajuće infrastrukture autocesta. Radovi se izvode kako bi se autocestu zaštitilo od daljnjih oštećenja uslijed djelovanja zimskih vremenskih uvjeta te kako bi se korisnicima omogućilo njihovo nesmetano korištenje i povećanje sigurnosti prometa.


Vezano za  radove na predmetnom nadvožnjaku, do današnjeg dana izvedeni su svi radovi sanacije na mostovima Kašina (istočni i zapadni most u km 90+290 i most na priključnoj cesti u km 90+416), te radovi sanacije na istočnom nadvožnjaku preko željezničke pruge u km 94+400. 


Na zapadnom nadvožnjaku preko željezničke pruge u km 94+400 izvedeni su radovi na sanaciji zapadnog hodnika, te se od 14.03.2018. godine kreće u sanaciju preostalog (cjelokupnog) dijela nadvožnjaka s  planiranim rokom dovršetka radova je 08.06.2018. godine.


Nadvožnjak je izveden kao montažna prednapregnuta rasponska konstrukcija preko šest polja. Uz dužinu krila od po 7 m, ukupna dužina nadvožnjaka je 119,7 m. Širina čitavog objekta, od ruba do ruba vijenca iznosi 14,20 m. Nadvožnjak premošćuje dvokolosječnu željezničku prugu, lokalnu cestu i kanal "Črnec". Zbog stanja predmetnog nadvožnjaka predviđena je kompletna sanacija cijelog objekta. Nadvožnjak je u eksploataciji od 1988. godine te je općenito u vrlo lošem stanju, što za posljedicu ima kompletnu i opsežnu sanaciju cijelog objekta.


Na zapadnom nadvožnjaku preko željezničke pruge izvode se sljedeći radovi sanacije:

Radovi s gornje strane – ZAPADNI NADVOŽNJAK

U okviru provedbe sanacije pješačkih staza, kolničke ploče, hidroizolacije te izvedbe dilatacija, predviđeni su radovi koji uključuju:


-      uklanjanje slojeva asfalta i hidroizolacije u punoj širini i duljini nadvožnjaka


-      uklanjanje slojeva asfalta cijelom širinom na nadvožnjaku u debljini od 8-16 cm


-      uklanjanje prijelaznih naprava


-      uklanjanje sloja asfalta na prilaznim rampama u duljini od cca 70,0 m sa svake strane nadvožnjaka radi uklapanja nivelete nadvožnjaka i trupa autoceste


-      uklanjanje elastične odbojne ograde (nalazi se na vanjskoj i unutarnjoj pješačkoj stazi) i deponiranje do ponovne ugradnje


-      uklanjanje pojedinačnih oštećenih komada betonskih rubnjaka, i rubnjaka u okolini slivnika


-      uklanjanje sloja lijevanog asfalta sa površine betona pješačkih staza


-      demontaža slivnika s cijevi za odvodnju; izvodi se uklanjanjem betona konzole nosača u punoj debljini u okolini slivnika i cijevi za odvodnju (cca 60 cm u promjeru)


-      ugradnja novih slivnika sa cijevi za odvodnju


-      uklanjanje oštećenog sloja betona vijenaca do dubine od 2 cm i reprofilacija


-      servisiranje odbojne ograde, te ponovna ugradnja


-      ugradnja nove pješačke ograde na unutarnjoj pješačkoj stazi. Bušenje rupa u betonu pješačke staze, postavljanje nove pješačke ograde i ugradnja morta


-      popravak pješačke ograde na vanjskoj pješačkoj stazi


-      postavljanje oplate i ugradnja betona C35/45 u okolini novougrađenih slivnika i cijevi za odvodnju


-      postavljanje oplate, zamjena ili dopuna armature i ugradnja betona C35/45 na mjestima uklonjenih prijelaznih naprava, na kolničkoj ploči i zidiću upornjaka


-      pranje površine betona pješačkih staza i cijele kolničke ploče.


-      spajanje gromobranskih traka na odbojnu i pješačku ogradu (postojeće trake vire iz betona pješačke staze). Također je potrebno provesti ispitivanje gromobranske instalacije kako bi se utvrdilo da li je u punoj funkciji.


-      nanošenje epoksidnog morta ili betona ovisno o debljini sloja za poravnanje kolničke konstrukcije


-      ugradnja betonskih rubnjaka


-      postavljanje hidroizolacije kolnika na pripremljenu površinu


-      ugradnja novog lijevanog asfalta na pješačkim stazama na prethodno očišćenu i osušenu površinu betona


-      asfaltiranje kolnika u dva sloja (nosivi i habajući) na nadvožnjaku. Uključuje drenažni kanalić i drenažne cjevčice u dilataciji na nižoj strani.


-      ugradnja novih prijelaznih naprava


-      zalijevanje fuga na svim mjestima kontakata: rubnjaka i kolnika, te na svim spojevima lijevanog asfalta (oko sidrenih ploča, uz rubnjak i vijenac...); te dilatacijske reške na kolniku


-      asfaltiranje kolnika prilaznih rampi u duljini od 70,0 m


 Radovi s donje strane – ZAPADNI NADVOŽNJAK


S donje strane i ispod nadvožnjaka potrebno je izvršiti sljedeće radove:


-      pranje mlazom vode, pregled površine betona podgleda i bočnih strana nosača


-      uklanjanje oštećenog zaštitnog sloja podgleda i bočnih strana nosača te kolničke ploče (konzole) do dubine od 4,0 do 5,0 cm-uklanja se na mjestima slivnika, te rubnih nosača i rubova nosača iznad upornjaka;


-      uklanjanje oštećenog zaštitnog sloja betona podgleda nosača lokalno do dubine 2,0 do 3,0 cm


-      uklanjanje promočenog sloja betona stupova i naglavnica lokalno do dubine 2,0 do 3,0 cm


-      pregled, popravak i dopuna armature


-      reprofilacija sanacijskim sustavom


-      uklanjanje oštećenog zaštitnog sloja oba upornjaka i krila do dubine 2,0 cm, odnosno 8,0 cm


-      ugradnja procjednih cjevčica (drenova) od nehrđajućeg čelika na označenim pozicijama


-      pranje mlazom vode kao priprema za izvedbu zaštite


-      nanošenje zaštitnog trajno-elastičnog premaza na krilima i upornjacima


-      ugradnja predgotovljenih betonskih elemenata na nasipu na dijelu na kojem nedostaju


 Na brzinu izvođenja radova uvelike utječu činjenica da se ispod nadvožnjaka odvija intenzivan željeznički promet. Radovi iznad željezničke pruge mogu se izvoditi samo u dobivenim terminima zatvaranja željezničke pruge ispod nadvožnjaka (prema suglasnostima HŽ-a), a što je uvijek u noćnim satima (3-4 puta tjedno po tri sata zatvara se jedan kolosijek od 02:30 do 05:30 sati i jedanput tjedno se zatvaraju oba kolosijeka u trajanju od cca. 3 sata). U tom periodu je vrlo teško izvesti veću količinu radova iznad željezničke pruge.


Naposljetku,  još jednom želimo  istaknuti da smo svjesni činjenice da je putovanje ovom dionicom otežano, međutim  svi radovi na autocesti izvode se  isključivo zbog sigurnosti korisnika.


Vezane vijesti
Ažurirano: 7.9.2018. 9:31:29

Projekt Zelene i plave Sesvete

Je super
Daj Bože da i to dočekamo
Ne sviđa mi se / nije dobar
Ništa od toga neće biti
Ima li još koja boja osim zelene i plave?
( glasajte da biste vidjeli rezultate )

Create Account