Drugi najprometniji željeznički kolodvor u Hrvatskoj, u Sesvetama i dalje je zapušten i bez nadstrešnica

Autor: Borko Samec
Objavljeno: 2.1.2023. 10:56:10
Drugi najprometniji željeznički kolodvor u Hrvatskoj, u Sesvetama i dalje je zapušten i bez nadstrešnica

Foto: Borko Samec/Sesvete danas

U pretpandemijskoj 2019. godini kroz željeznički kolodvor Sesvete prošlo je gotovo milijun i pol putnika.



Da, možda će nekima podatak da je željeznički kolodvor Sesvete drugi najprometniji putnički kolodvor u Hrvatskoj zvučati šokantno, no relevantni izvori podataka pokazuju da je to doista tako. Prema ljetopisu Grada Zagreba iz 2021. godine, u pandemijskoj 2020. godini kad je drastično pao prijevoz putnika u svim vidovima prijevoza, kroz kolodvor Sesvete prošlo je 1,429.056 putnika. Godinu ranije prije pandemije kroz kolodvor je prema do ovog trenutka dostupnim podacima, prošlo rekordnih 1,429.725 putnika, po čemu je sesvetski željeznički kolodvor drugi najprometniji putnički kolodvor u državi nakon zagrebačkog Glavnog kolodvora kojemu je rekordna također bila pretpandemijska 2019. godina sa 7,640.940 putnika.


Podatke o prometima putnika uspoređivali smo s podacima Hrvatske tehničke enciklopedije u izdanju Leksikografskog zavoda Miroslav Krleža, a odnose se na 2017. godinu. Prema njihovim podacima treći najprometniji kolodvor je Dugo Selo sa 992.883 putnika. Zanimljivo da pri vrhu nema najvećih gradova, niti Splita, niti Rijeke, a niti Osijeka gdje su putnički prometi bili daleko niži. 


Slijedeći najprometniji kolodvori bili su Sisak sa 649.502 putnika, Varaždin s 435.418 i Koprivnica s 433.583 putnika. 

U 2017. godini kroz kolodvor Sesvete prošlo je 1,260.698 putnika. Dnevno kroz kolodvor Sesvete prođe 120 putničkih i prosječno 80 teretnih vlakova.


Dakle na drugom najprometniji putničkom kolodvor nalazi se putničko-službena zgrada koju je vrijeme davno pregazilo. Prostor čekaonice i prodaje voznih karata od tridesetak kvadrata davno je postao premali i gotovo više nitko od putnika ne koristi taj prostor u kojem se zapravo nitko ne osjeća ugodno i većina zazire od ulaska unutra. Osim toga na peronima nema nadstrešnica koje već dugi niz godina nisu neko veliko civilizacijsko dostignuće, ali važan su dio putničkog standarda za zaštitu od oborina i sunca. 


Nebriga nadležnih prema sesvetskom željezničkom kolodvoru je očita, a najveća investicija bila im je rušenje negdašnjeg zahoda i ostavljanje kemijskih kabina.


Hoće li se ikada išta ulagati u zgradu željezničkog kolodvora Sesvete? Teško, pogotovo ako se zna da je urbanistički u budućnosti zamišljeno Inter modularno čvorište tristotinjak metara zapadnije gdje bi se na današnjem prostoru besplatnog parkirališta trebala izgraditi nova, suvremena  kolodvorska zgrada, te odmah do nje autobusni terminal koji je sada razvučen duž Ninske ulice. 


Kada će to biti, sudeći iskustveno kako su nam u realizaciji ideja brzi političari i javna poduzeća, rekli bismo ne tako skoro, ni nikada ne treba gubiti nadu. Posebice stoga što se veći dio investicije može financirati europskim novcem. Samo treba malo se pokrenuti i zaželjeti ideju realizirati.


Vezane vijesti
Ažurirano: 9.4.2024. 13:18:28

Create Account