Foto: Sesvete danas, Borko Samec
Nasip za produžetak Branimirove preko Sesvetske doline izaziva otpor ljudi koji razmišljaju o prirodi, te je zbog toga u srijedu u Sesvetama održan sastanak o mogućnostima zbližavanja ekologije i očuvanja okoliša s velikim tehničkim zahtjevima.
Zatvara li produžetak Branimirove Sesvetsku dolinu? U Zelenim i plavim Sesvetama tvrde da će idejno osmišljen veliki nasip koji bi trebao biti podloga brze prometnice umnogome utjecati na ekološke i okolišne prilike na prostoru južno od njega. Stoga su inicirali u srijedu sastanak sa stručnjacima izravno uključenima u predlaganje tehničkog rješenja tog segmenta buduće izuzetno važne prometnice.
Od Gimnazije Sesvete po šetnici do rasadnika Hrvatskih šuma prošetali su se projektanti iz IGH koji su izradili idejni projekt, a pred kojima je izrada glavnog projekta duge i treće etape Branimirove, predstavnici prometnog odjela Gradskog ureda za prostorno uređenje, izgradnju Grada, graditeljstvo, komunalne poslove i promet, te čelnici Zelenih i plavih Sesveta.
Prema idejnom projektu kojeg su u nekoliko varijanti na masivnom drvenom stolu ispred zgrade u rasadniku razvili projektanti, preko cijele Sesvetske doline podigao bi se nasip visine mjestimice i do 7 metara koji je nužan da nosi prometnicu, međutim, ekološki predstavlja veliku barijeru dosadašnjem lokalnom strujanju zraka, što dovodi do mnogih devijacija i promjena u eko sustavu cijelog tog prostora južno od građevine.
Ideja sastanka bila je vidjeti s nazočnima mogućnosti promjene takvog rješenja, te izgradnju nekog vida vijadukta preko cijele, ili većeg dijela doline. Stručnjaci i iz Grada i iz projektantske kuće bili su vrlo kooperativni i solidarni sa sesvetskim primjedbama, shvaćajući probleme koje bi moglo izazvati potpuno zatvaranje doline. Istovremeno, čini se da cjeloviti nadvožnjak preko cijele doline nije opcija što zbog novaca, jer to bi gotovo udvostručilo cijenu projekta, a što iz tehničkih razloga penjanja spoja Kašinska - Branimirova na razinu Branimirove, buduće autobusno stajalište kod rasadnika sa zapadne strane Vuger potoka i drugih, zbog kojih je potrebno razinu Branimirove ipak spustiti na nižu kotu.
Također bilo je i pitanje pješačkih prijelaza na području šume Brestovače koju će prerezati brza prometnica. Naravno ne radi se tu o klasičnom prijelazu preko kolnika, nego najvjerojatnije pješačkim nadvožnjacima i sl.
Ono što je sigurno je da će biti izgrađena barem tri objekta nadvožnjaka: preko Kašinske, preko Vuger potoka i šetnice, te u šumi preko planinarskog puta.
U svakom slučaju stručnjaci koje je oduševio krajolik rasadnika i sesvetske doline pokušat će naći neko kompromisno rješenje da se zadovolje i ekološki parametri, a i tehnički zahtjevi pred njih postavljeni, a osobito ekonomski. Projektiranje druge etape produžetka Branimirove počinje uskoro, a u ZIPS-u se nadaju da će u konačnom tehničkom rješenju biti implementirano što je moguće više ekoloških i okolišnih zahtjeva Sesvećana.